sadsad x
asdasd
Uts Kayıt İçin Gerekli Belgeler

Uts Kayıt İçin Gerekli Belgeler

Kısaltılışı Uts olarak tanımlanan Ürün Takip Sistemi, Türkiye’de üretimi yapılan ya da doğrudan ithal yapılmış tıbbi ürünlerin, cihazların üretim bandından satışına kadar ki süreç boyunca tekil ürün takibi sağlayabilmek için kullanılan projedir. Burada amaç tıbbi cihazlara ait kalibrasyon ve bakım onarım işlemlerinin tek bir sistem üzerinden izlenmesi, son kullanıcıya ulaşana kadar takibinin yapılmasıdır.

Ürün takip sistemi için kaydolmak istediğinizde Uts kayıt için gerekli belgeler bulunmaktadır. Bu belgeler aşağıdaki gibidir: 

  • CE sertifikası

  • Ürünün kullanım kılavuzu

  • Ürünün uygunluk beyanı belgeleri

  • Ürünün etiketi

  • Ürünün kataloğu

  • Ürüne dair yetki belgesi

Gibi belgeler olmak üzere, bu belgelerin Uts kayıt için hazırlanması gerekmektedir. Ürün takip sistemi, kayıt yapılmadan önce bu belgeleri istemekte olup buna göre Uts kaydı sağlamaktadır.

Sorunsuz olarak Sağlık Bakanlığı aracılığıyla ürün takip sistemine kaydın en hızlı şekilde tamamlanması için, firma kaydı ile ürün kaydı aşamalarında istenilen belgelerin eksiksiz olarak hazırlanmış olması gerekir. Eğer firma kaydınız ya da ürün kaydınız için Uts kayıt için gerekli belgeler eksiksiz ise, zaten ülke genelinde gerekli izni almış ve takip sistemine ürününüzü, firmanızı kaydetmiş olabileceksiniz.

Uts İçin Gerekli Belgeler Nereden Alınır?

Uts’ye kayıt yaptırmak istediğinizde önünüze çıkan belge taleplerinin bazıları üretici firmalar tarafından hazırlanmaktadır. Bazı belgeler ise, onaylanmış kuruluşlar tarafınca hazırlanan belgelerdir. Bu belgeler, Uts’ye kayıtta da güncellemede de gerekli belgelerdir.

Tüm tıbbi cihazların CE işareti gerektiği bilinmelidir. Çünkü CE işareti bulunmayan hiçbir ürün, tıbbi cihaz ürünü sınıfına girmemektedir. Onaylanmış Kuruluş Kimlik Kayıt Numarası ile birlikte CE işareti kullanılabilmektedir. 

Ayrıca sağlık Bakanlığı Türkiye ilaç ve tıbbi cihaz kurumu Uts yetkili tarafından EC sertifikaları kontrolü, onaylanmış kuruluşlarla iletişime geçilerek sık sık kontrolleri yapılmaktadır. Bu konuda en çok dikkat etmesi gereken kişiler ya da kurumlar ise, ithalatçılar olacaktır.

Eğer üretici tarafından EC sertifikalarının orijinal olup olmadığı konusunda kuşkunuz varsa, emin değilseniz bu alanda doğrulama talebinde bulunmanız gerekebilir. EC sertifikasının verildiği kişilere ulaşarak, geçerli olup olmadığına dair beyanda bulunmalarını isteyebilirsiniz. Doğrudan beyanda bulunulması halinde ıslak imzalı ve kaşeli olarak beyan sağlanırken, hukuki kuvvetini arttıran en iyi yöntem olacaktır. Aksi takdirde birçok onaylanmış kuruluş, sektör öncesinde üreticilere bilgi sağladığı bu alanla ilgili kendinizi eksik görmeniz ya da eksik hissetmeniz durumu söz konusu doğabilir. 

Bu ve benzer belirsizliklerden kurtulmak için CE, EC sertifikalarının orijinal olup olmadığına dair sorgulama yaparak, sahte değerlendirilmemesinin önüne geçebilirsiniz. Yapılacak işlemlerle beraber siz de ithalatçı olarak gerekli işlemleri ve doğrulamayı önceden yapmanızı tavsiye etmekteyiz.

Paylaş :
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.